Dé Nova Learning

Opdrachten

VERLOPEN​

Onderwijskundige voor de Politie

Deze opdracht kan alleen worden uitgevoerd op detacheringsbasis via een midlance constructie met Dé Nova.

Opdrachtgever: Nationale Politie

Opdrachtomschrijving

Voor de eenheid Midden-Nederland zijn wij op zoek naar een ervaren onderwijskundige voor de herbouw en doorontwikkeling van (bestaande) lesprogramma’s. Dit vraagt expertise op het gebied van onderwijs maar ook een scherp beeld van de context en de daarmee samenhangende vraagstukken. De onderwijsdeskundige is verantwoordelijk voor de organisatie van de uitvoering en de didactische kwaliteit van het opgeleverde product.

De onderwijskundige wordt ingezet om namens team Leren en Ontwikkelen en samen met de basisteams en de informatieorganisatie de leerbehoefte op te halen en uit te werken in concrete leerdoelen en het omzetten hiervan naar concrete leer- en trainingsprogramma’s. 

Om aan deze opdracht te kunnen voldoen zijn we op zoek naar allround inzetbare onderwijskundigen, bij voorkeur met trainersvaardigheden.

Doelstelling

De onderwijskundige adviseert en ontwikkelt dit lesprogramma specifiek voor de politie.

Het beoogd resultaat dat binnen de periode van deze opdracht dient te worden behaald is:
Het organiseren, ontwikkelen en opleveren van leertrajecten in relatie tot informatievergaring en verwerking. Deze trajecten worden aangeboden voor deelnemers in de fase “Startbekwaam worden” en deelnemers voor de fase “Start naar Vakbekwaam”. Je start met het huidige programma om vervolgens een doorontwikkeling in te zetten waardoor het programma steeds meer locatie en moment onafhankelijk kan worden ingezet.

Verantwoordelijkheden

  • Je hebt brede kennis van politieonderwijs en is in staat dit te vertalen naar een product;
  • Je hebt kennis op het gebied van rendement en effectiviteit en weet deze te verwerken in het product;
  • Je hebt brede kennis van didactiek en daardoor in staat de inhoud op inspirerende wijze over te brengen aan betrokkenen op operationeel, tactisch niveau;
  • Je kan omgaan met grote differentiatie in achtergrond, leeftijd, affiniteit met het onderwerp en digitale vaardigheid van de doelgroep (de operationele en tactische politiefunctionarissen);
  • Je bent verantwoordelijk voor het succes van de leerinterventie.

Vakmatige taken:

  • Geven van trainingen in tandem met deskundigen van de informatieorganisatie en het digitaal district;
  • Evalueren, beheren en actualiseren van leerinterventies en ontwikkelde leermiddelen;
  • Afstemming met ondersteunende afdelingen als bv. Facilitair, OBT en CM, Team Leren en ontwikkelen.

Eisen

  • Je hebt een afgeronde WO-opleiding in de richting van Onderwijskunde of Onderwijswetenschappen;
  • Je hebt binnen de afgelopen vijf jaar minimaal twee jaar aantoonbare werkervaring in een soortgelijke rol;
  • Je hebt meerdere lesprogramma’s gerealiseerd binnen het bedrijfsleven of binnen de overheid;
  • Je hebt als onderwijskundige aantoonbare werkervaring binnen het volwassenonderwijs.

Wensen

  • Je hebt aantoonbare werkervaring met onderwijs aan operationele diensten, bij voorkeur binnen het veiligheidsdomein;
  • Je hebt aantoonbare werkervaring met didactisch werken waarbij het overdragen van deze kennis aan betrokkenen op operationeel en tactisch niveau heeft plaatsgevonden;
  • Je hebt binnen de afgelopen vijf jaar minimaal drie jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van het opleiden en coachen;
  • Je hebt aantoonbare werkervaring met de Six Sigma manier van werken;
  • Je hebt aantoonbare werkervaring binnen de Politie.

Competenties

  • Maatschappelijke oriëntatie;
  • Coachen;
  • Initiatief;
  • Resultaatgerichtheid;
  • Interculturele sensitiviteit;
  • Systeemdenken;
  • Organisatiesensitiviteit;
  • Systeemdenken.

Helaas kan je niet meer reageren op deze opdracht.​