Instructional Designer / Trainer
Opdrachtgever: Aon
Locatie: Remote
Tijd: 38 uur per week
Ervaring: Medior
Midlance / Detachering
Start: 20-01-2025
Duur: tot 31-12-2025
Deadline: 23-12-2024
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad.
Hoe is het leiderschapsontwikkelprogramma opgebouwd?
Het leiderschapsprogramma op directieniveau voor het Cluster Stadsdelen, Beheer en dienstverlening (SBD) is een interactief programma dat de Amsterdamse School in co-creatie met de directies ontwerpt op basis van hun eigen context. Centraal in het ontwerp zijn de business- en leiderschapsopgaven waar de directies aan willen werken met daaraan gekoppeld het bijbehorende succesvolle gedrag. Binnen het cluster SBD vallen de directies Toezicht en Handhaving, Afval en Grondstoffen, Dienstverlening, Stadswerken, Belastingdienst en de zeven Stadsdelen.
Het leiderschapsontwikkelprogramma op Directieniveau kenmerkt zich in een x-aantal modules waarin het leidinggevend kader enkele maanden samen werkt aan het ontwikkelen van succesvol leiderschapsgedrag binnen de business opgaven. Op basis van deze leiderschapsopgaven wordt invulling gegeven aan de door de directie geselecteerde opgaven met het daarbij behorend leiderschapsgedrag. Binnen de modules wordt het succesvolle leiderschapsgedrag getoetst en aangescherpt zodat succesvoller aan de businessopgave gewerkt kan worden. Het Amsterdams leiderschapsprofiel ligt hieraan ten grondslag.
We volgen in iedere module de 70/20/10 didactische formule. 70 % individueel leren in de praktijk, 20% leren van en met elkaar en 10% kennisdelen.
Binnen iedere module wordt gewerkt aan het inzichtelijk krijgen en ontwikkelen van:
Per module is er een vast stramien:
De leermanager in het leiderschapsprogramma is de persoon die de formele kennis die is opgedaan tijdens de bijeenkomsten samen met de deelnemende leidinggevenden helpt te vertalen naar de gewenste houding & het gedrag in de praktijk. De leermanagers kunnen ingezet worden in het leiderschapsontwikkelprogramma van verschillende directies en worden gekoppeld aan één of meerdere MT’s binnen een directie. Momenteel starten het ontwikkelprogramma bij de directie Dienstverlening en de directie Stadswerken.
De leermanager is aanwezig en/of begeleidt de volgende bijeenkomsten:
Je hebt:
Opdrachtgever: Aon
Locatie: Remote
Tijd: 38 uur per week
Ervaring: Medior
Midlance / Detachering
Start: 20-01-2025
Duur: tot 31-12-2025
Deadline: 23-12-2024
Opdrachtgever: Nationale Politie
Locatie: Den Haag, Hybride
Tijd: 32 uur per week
Ervaring: Senior
Midlance / Detachering
Start: 03-02-2025
Duur: tot 31-07-2025
Deadline: 23-12-2024
Opdrachtgever: Gemeente Amsterdam
Locatie: Noord-Holland
Tijd: 32 uur
Ervaring: Senior
Midlance / Detachering
Start: 07-01-2025
Duur: tot 07-01-2026
Deadline: 20-12-2024