Dé Nova Learning

Opdrachten

Programmacoördinator Leiderschapsontwikkeling Amsterdamse School bij Gemeente Amsterdam

Opdrachtgever: Gemeente Amsterdam

Opdracht omschrijving

Om de leiderschapsontwikkeling binnen de directie Maatschappelijke Voorzieningen (MV) te realiseren, is de Amsterdamse School op zoek naar een leermanager. Jij bent als leermanager verantwoordelijk voor de uitvoering van het leiderschapsprogramma, in samenwerking met het accountteam Sociaal van de Amsterdamse School. Het programma richt zich op het ontwikkelen van leiderschapscompetenties bij een groep van zes deelnemers binnen de directie Maatschappelijke Voorzieningen. De focus ligt op thema’s zoals de veranderende rol van de overheid, opgavegericht werken, verandermanagement, inclusie en diversiteit, en visie op leiderschap.

De directie Maatschappelijke Voorzieningen is een jonge directie binnen de gemeente Amsterdam. Het managementteam wil investeren in de eigen leiderschapsontwikkeling. De uitgangspunten voor deze ontwikkeling zijn beschreven in het raamwerk voor leiderschapsontwikkeling van de gemeente Amsterdam, en aansluiting op dit programma is gewenst. De directie is een netwerkorganisatie en bestaat uit ongeveer 70fte. Er wordt samengewerkt met beleidsdirecties en stadsdelen.

Deze opdrachtformulering bevat de resultaatverplichtingen voor jou als leermanager gedurende het gehele programma. Jij bent verantwoordelijk voor het begeleiden van de deelnemers, het voeren van leergesprekken, de uitvoering en coördinatie van het programma, en het bewaken van de voortgang in nauwe samenwerking met betrokken stakeholders. De opdracht wordt verdeeld in verschillende fases, waarbij in elke fase specifieke verplichtingen gelden.

Bestanddelen van de opdracht

Fase 1: Ontwerp Ondersteuning: De leermanager levert een belangrijke bijdrage aan het definitieve ontwerp.

Fase 2: Initiatie en Planning: Tijdens deze fase leg je de basis voor de uitvoering van het programma. De belangrijkste stappen, doelen, thema’s en inspiratiesessies worden vastgelegd, inclusief tijd, locatie, kosten en middelen.

  • Resultaatverplichting: In overleg met het accountteam en de interne opdrachtgever stel je de planning en coördinatie van het leerprogramma op. Hierbij stel je de benodigde thema’s, middelen, budget en risico’s vast.
  • Leverresultaat: Een volledige planning met mijlpalen en deadlines. Een plan waarin is vastgelegd hoe en wanneer de communicatie met stakeholders plaatsvindt.

Fase 3: Uitvoering van het Programma: Tijdens de implementatiefase voer je het goedgekeurde ontwerp uit. Dit omvat de coördinatie van het programma, het voeren van leergesprekken, deelnemersbegeleiding, stakeholdermanagement en tussentijdse evaluaties. Je werkt nauw samen met de stakeholders.

  • Resultaatverplichting: Je bent verantwoordelijkheid voor de implementatie van het programma. Je draagt zorg voor de planning, coördinatie en communicatie naar deelnemers en stakeholders. Je voert zelfstandig minimaal zes keer drie individuele en/of teamleergesprekken per thema. Deze gesprekken vinden plaats volgens de vastgestelde planning en met vooraf geformuleerde doelen. Ook ben je het primaire contactpunt voor de deelnemers en begeleid je hen actief door het leerproces.
  • Leverresultaat: Inplannen van leergesprekken en communicatie met deelnemers. Vaststellen van persoonlijke leerdoelen in relatie tot de opgave voor elk van de deelnemers. Ondersteunen bij het experimenteren met nieuwe benaderingen en technieken, reflecteren op ervaringen en resultaten, en waar nodig de leerstrategie aanpassen. Meetbare leerresultaten per gesprek vaststellen en rapporteren, inclusief herkenbare rode draden. Begeleiden van alle deelnemers op vooraf bepaalde momenten.

Fase 4: Evaluatie en Aanbevelingen: Het programma wordt tussentijds en achteraf geëvalueerd door het verzamelen van feedback van deelnemers en stakeholders. Op basis van de tussentijdse evaluaties worden verbeterpunten geïdentificeerd en doorgevoerd om de effectiviteit van het programma te verhogen. Na afronding van het programma vindt een evaluatiesessie plaats, waarin de behaalde resultaten worden besproken.

  • Resultaatverplichting: Zorg dragen voor evaluaties met de deelnemers en stakeholders.

Op te leveren resultaat

Fase 1: Ontwerp Ondersteuning : Oplevering Q4- 2024
Fase 2: Initiatie en Planning: Oplevering Q1- 2025
Fase 3: Uitvoering van het Programma: Oplevering Q2- 2025
Fase 4: Evaluatie en Aanbevelingen: Oplevering Q3 -2025

Opdrachtgever(s)

Het accountteam Sociaal maakt deel uit van de Amsterdamse School en valt binnen het cluster Interne Dienstverlening, directie Personeel en Organisatie. De Amsterdamse School ontwikkelt en organiseert leer- en ontwikkelactiviteiten voor alle medewerkers van de gemeente Amsterdam. Daarnaast ontwikkelt de Amsterdamse School ook maatwerk voor teams en afdelingen binnen de gemeente. Het doel van leren en ontwikkelen bij de gemeente Amsterdam is om werkprestaties te verbeteren.

Binnen de Amsterdamse School bestaan er accountteams die elk verschillende clusters binnen de gemeente bedienen. Jij zal werken namens het accountteam Sociaal. Dit team bedient de directies WPI (Werk, Participatie en Inkomen), GGD (Gemeentelijke Gezondheidsdienst), Onderwijs, JZD (Jeugd, Zorg en Diversiteit), Maatschappelijke Voorzieningen en Sport en Bos.

De interne opdrachtgever is de directie Maatschappelijke Voorzieningen (MV). Deze directie zet zich in voor de realisatie van maatschappelijke voorzieningen in de stad. Deze voorzieningen dragen bij aan een complete en leefbare stad waar alle inwoners zich thuis voelen en gelijke kansen krijgen om zich te ontwikkelen. Door te investeren in huisvesting voor jeugd-, zorg- en basisvoorzieningen, sportvoorzieningen, kunst & cultuur en onderwijs, werken ze mee aan het verbeteren van de levenskwaliteit van Amsterdammers. Maatschappelijke Voorzieningen helpt hiermee ook sociaal-maatschappelijke problemen te voorkomen, bijvoorbeeld door zorggebruik te verminderen (sociale basis), het stimuleren van beweging (sport), en het voorbereiden van jongeren op de arbeidsmarkt (onderwijs). Daarnaast dragen ze bij aan het realiseren van plekken waar inwoners elkaar kunnen ontmoeten en inspireren, zoals (nacht)cultuur- en urban sportvoorzieningen, zodat Amsterdammers zich verbonden voelen met de stad en met elkaar.

Eisen:

  • Je hebt minimaal 10 jaar aantoonbare ervaring in leiderschapsontwikkeling
  • Je hebt uitgebreide kennis op het gebied van coaching en mentoring
  • Je hebt sterke communicatieve en interpersoonlijke vaardigheden op directieniveau
  • Je hebt aantoonbare ervaring met het bevorderen van een cultuur van feedback
  • Je hebt ervaring met het laten aansluiten van programma’s op opgaves
  • Je hebt minimaal 10 jaar ervaring in gemeentelijke organisaties
  •  

Referentie

Je dient minimaal 1 relevante referentie op te geven. Vul in: Organisatie, naam contactpersoon en telefoonnummer contactpersoon.

Interesse in deze opdracht?

Reageer direct.

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*
MM slash DD slash JJJJ
Adres*
DD slash MM slash JJJJ
Max. bestandsgrootte: 15 MB.

Trainer Cognitietesten

Opdrachtgever: Inhuurdesk Politie (Nationale Politie)
Locatie: Den Haag
Tijd: 20 uur per week
Ervaring: Medior
Midlance / Detachering
Start: 01-01-2025
Duur: tot 30-06-2025 met maximaal 1 keer 6 maanden verlenging
Deadline: 24-11-2024 08:00 uur

Lees verder »
e-learning

Adviseur Onderwijsontwikkeling

Opdrachtgever: Nederlands Instituut Publieke Veiligheid
Locatie: Arnhem/Zoetermeer/Hybride
Tijd: 28-32 uur per week
Ervaring: Medior/Senior
ZZP/Midlance/Detachering
Start: 01-01-2025
Duur: tot 31-12-2025
Deadline: 20-11-2024 19:00 uur

Lees verder »